

Süper Lig 2024-2025 sezonu sona erdi, Türkiye’yi önümüzdeki sezon Avrupa kupalarında temsil edecek takımlar netlik kazandı.
Sezonun son haftasında Galatasaray, üst üste 3. şampiyonluğunu ilan etti. Fenerbahçe ligi ikinci sırada tamamlarken, üçüncülük mücadelesi son haftaya kadar devam etti. Samsunspor ile Beşiktaş arasındaki yarışta uzatma dakikalarında gelen golle gülen taraf Samsunspor oldu.
Buna göre, Süper Lig’de şampiyon olan Galatasaray doğrudan UEFA Şampiyonlar Ligi grup aşamasına katılacak. İkinci Fenerbahçe ise Şampiyonlar Ligi elemelerine katılacak. Üçüncü Samsunspor, UEFA Avrupa Ligi play-off turunda mücadele edecek, dördüncü Beşiktaş ise Avrupa Ligi elemelerinde yer alacak. Beşinci sırayı alan Başakşehir ise UEFA Avrupa Konferans Ligi elemelerinde boy gösterecek.
Öte yandan, Süper Lig’de sezonu son sırada tamamlayan Adana Demirspor, Hatayspor, Sivasspor ve Bodrum FK ise bir alt lige düştü.
Türkiye’yi Avrupa arenasında temsil edecek takımlar, önümüzdeki sezon hem Süper Lig’de hem de Avrupa kupalarında başarılı sonuçlar almak için hazırlıklara başlayacak.